Cílem projektu v rámci „Účelu 1“ je navázat na úspěšně probíhající polytechnické vzdělávání podpořené projektem č. 18SMVU1. Od školního roku 2019/2020 plánujeme otevřít 5. ročník ZŠ. Záměrem je získat prostředky na pořízení edukativních stavebnic vhodných pro tuto věkovou kategorii, např. LEGO Education/ Mindstorms, roboty Ozobot a Arduino mBot apod. Případně zakoupit pracovní stoly a nářadí využitelné v rámci pracovních činností ZŠ a činností mateřské školy a školní družiny. Cílem projektu v rámci „Účelu 2“ je zajistit provoz fungujícího hudebně-dramatického kroužku. Umožnit rozvoj pěveckých a recitačních schopností, dovedností a talentu dětí a žáků, které jsou prezentovány na veřejnosti. Cílem projektu v rámci „Účelu 3“ je pořízení softwarových aplikací využitelných v rámci výuky informatiky a dalších předmětech (např. elektronické učebnice, výukový SW/ aplikace, textový/ grafický editor apod.). Získat vzdělávací SW zajišťující podpůrná opatření pro žáky se speciálními výukovými potřebami (SW pro žáky v inkluzi a děti se SVP). Tj. SW, který usnadní dětem se specifickými poruchami učení zvládnout školní výuku. |
|||||
RVP ZŠ obsahuje vzdělávací obor „Člověk a svět práce“, jehož součástí je na 1. stupni tematický okruh „Konstrukční činnosti“, který je pro školu povinný. Očekávaným výstupem pro 1. a 2. období by mělo mj. být, že žák zvládá elementární dovednosti a činnosti při práci se stavebnicemi, provádí s nimi jednoduchou montáž a demontáž. Učivem jsou stavebnice (plošné, prostorové, konstrukční), sestavování modelů, dále základy programování a robotiky. Náš ŠVP ZŠ „Škola poznávání“ je založen na principech činnostního učení, kde je v popředí záměrů a cílů rozvoj tvořivosti žáků. Požadavky kladené RVP ZŠ a ŠVP ZŠ v oblasti pracovních činností chceme i nadále naplňovat, proto by poskytnutá dotace KHK tematický okruh „Konstrukční činnosti“ po materiální stránce částečně nebo zcela pokryla. Projekt bude realizován zejména v 1. až 4. (5.) ročníku ZŠ v průběhu školního roku 2019-2020 s přesahem do dalších let. Přínosem pro KHK by mělo být vytvoření zájmu budoucích absolventů základních škol k volbě technicky zaměřených středoškolských oborů na školách, které KHK zřizuje, a tím se spolupodílet na budoucí možné naplněnosti takových škol. Práce v hudebně-dramatickém kroužku podpoří rozvoj hudebních, výtvarných a divadelních schopností jednotlivých dětí a žáků, pro které bývá mnohdy činnost v ZUŠ (v Hradci Králové nebo Hořicích) těžko dostupná z důvodu dojíždění. |
31
Červenec